Social Media Summit 2019

      Niciun comentariu la Social Media Summit 2019
Marta Uşurelu, inima, motorul şi superfemeia din spatele evenimentelor BIZ

Marta Uşurelu, inima, motorul şi superfemeia din spatele evenimentelor BIZ

Am fost ieri la Sala Dales, la cea de a douăzecea ediţie Social Media Summit 2019, 20 de ediţii în București și în țară. Desigur Marta Uşurelu este …. the heart, the engine and the superwoman behind the #biz events. Adică inima, motorul şi superfemeia din spatele evenimentelor BIZ.

#SocialMediaSummit este evenimentul unde se dezbat campaniile cele mai bune din 2018 şi unde pot să aflu despre strategii eficiente de promovare în rețelele sociale și mai ales …. care sunt tedințele pentru 2019. De aceea mi-am dorit să fiu aici. De asemenea, pentru mine evenimentul a fost o ocazie tare bună să mă întâlnesc cu bloggeri, prieteni şi cunoscuţi specialiști în vânzări, comunicare şi marketing în companii și agenții de PR, dar și să întâlnesc oameni noi. Pe scurt, este o ocazie unde faci networking engross dacă vorbeşti aceeaşi limbă: social media

Unii dintre cei mai influenți oameni din România, din online și comunicare (şi nu numai) au fost speakeri sau facilitatori la eveniment, contribuind la dezbateri cu întrebări și răspunsuri din experienţa lor.

Ambasadorul Israelului la București, David Saranga, a deschis Social Media Summit Bucuresti 2019,  povestind despre brandingul de țară pe platforme sociale. Israelul a fost  primul brand de ţară prezent pe reţelele de socializare, făcându-şi o strategie de comunicare. În încheiere, a punctat că “Guvernele sunt percepute ca neobiective.”
Apreciez că a fost o prezentare cu şarm şi dezinvoltură la un înalt nivel de public speaking.

A fost o zi lungă şi interesantă, cu perspective şi percepţii noi, dar mai ales cu oameni dragi şi zâmbitori.  Multe lucruri faine s-au întâmplat şi am aflat. Cum ar fi, de exemplu, relatarea făcută de Virginia Oţel, Communication Leader la #GarantiBankRomania despre implicarea colegilor/ angajatilor în comunicarea organizatiei şi despre video content ca generator de emoție în employer branding. Dar sunt patru situaţii pe care vreau să le punctez: două m-au surprins şi două m-au atins.

  1. Ieşeanul Valentin Pintilescu, Development Manager LooLoo Kids și TraLaLa, m-a impresionat cu povestea TraLala ce contribuie la educaţia copiilor din întreaga lume. 97 milioane vizualizări pentru Elefantul Cici !! 😁 Ştiţi, ”Elefantul Cici și-a pierdut cipicii și acuma plânge și-i cere furnicii”? Da, 97 milioane vizualizări!
    For your info: Pentru un cântecel de un minut și jumătate se lucrează cam o lună.
  2. Cristian Manafu (Manafu.ro) , pe lângă ultimile statistici cu utilizatori români în Social Media (FB 11 mil., Youtube 10mil, Instagram 3,8 mil, LinkedIn 2,6 mil, Snapchat 1,4 mil) a adus-o şi pe Emilia Darieinfluencer cu 95 000 de urmăritori și 600.000 vizualizări la cel mai văzut clip pe o nouă platformă:  TikTok Aţi auzit despre #tiktok ? Folosiţi?  😁  Eu ieri am auzit pentru prima oară (dar sunt ok pentru că am văzut că nu eram singura 😁), însă fi-miu (16 ani) mi-a zis că ştia. TikTok este o aplicație pentru creatorii de conținut video cu durată scurtă (15 secunde). Erau vreo 176 000 de utilizatori în România, din care 50 000 între 14 -17 ani, ~63 000 între 18-25 ani, 30 000 între 25 şi 35 ani. Cred că, după vâlva de la Summit, a crescut mult numărul utilizatorilor. Se pare, totuşi, că brandurile nu sunt so much on it…  Deocamdată.
  3. “Consumatorii au din ce în ce mai puțină încredere în rețelele de socializare. Oamenii vor să vadă conținut de la oameni, mai puțin de la companii sau branduri. este aspectul care m-a atins cel mai mult în prezentarea Ioanei Sigarteu , Corporate Communication Manager Samsung Romania
  4. Irina Rimes – a venit la Summit pentru a împărtăşi despre stilul şi regulile ei de viaţă pentru social media:
    Nu îmi place să am postări doar cu poze, fără text. Wall-ul sau feed-ul nu reprezintă doar brandul tău, ci şi personalitatea ta. Pentru mine ca brand, vreau să le arăt oamenilor că sunt ca ei. Fiind autentică, oamenii te iubesc pentru ceea ce eşti
    Şi a fost atât de autentică, încât atunci când mama ei a sunat-o în timp ce ea povestea pe scenă, Irina i-a răspuns la telefon şi i-a spus cald şi simplu “Nu pot să vorbesc, mama“. Ce să mai ?! M-am topit. Sunt un mare fan al personalităţii ei. 😍 Thank you, Irina, pentru că îndrăzneşti să fii tu însăţi. ❤ Cred că eşti un model bun pentru tineri.

Desigur, nu a lipsit binecunoscuta dezbatere a influencerilor atât de dragă şi de specifică în evenimentele organizate de Marta. Radu Atanasiu, Adjunct Lecturer Maastricht School of Management, a moderat dezbaterea referitoare la destinatia bugetelor pentru campaniile de comunicare. Către cine are trebui să meargă: către cei care au audiență “en gross” sau către cei cu audiență specializată? La dezbatere s-au aliniat două echipe: Online Stars (Marian Ionescu, Videoblogger; Monica Jitariuc, MSLGROUP The Practice, Adrian Păsărică,  Orkla Foods România) şi Vedete (Alin Stoica, Global Records, Lavinia Chican, McCann PR, Ștefan Ilin, L’Oréal). A fost o dezbatere cu râsete şi apaluze, iar la final fiecare şi-a luat … ce i-a trebuit.

Ce a fost diferit faţă de celelalte 20 de ediţii?
Desigur, au fost multe lucruri diferite, de la speakeri şi activări noi. Dar ce vreau să vă spun: la această a douăzecea ediţie, Biz a organizat prima ediție a Biz Social Media Awards, o gală de premiere ce a recunoscut și a celebrat performanța și creativitatea brandurilor și profesioniștilor din social media. Şi tot în cadrul galei s-a lansat şi a treia ediție Digital Report.

Şi pentru că am primit comunicatul de presă de la Biz, vă las mai jos lista cu laureaţii.

Laureații Galei Biz Social Media Awards 2019
Au fost acordate premii de excelență al Galei Biz Social Media Awards pentru cele mai bune campanii din social media, cei mai creativi creatori de conținut și cei mai performanți jucători din industrie, astfel:

  • Premiu de excelență pentru abordarea complexă de tip 360 de grade, care îmbină conținutul propriu cu cel realizat de comunitate s-a acordat brandului SAMSUNG.
  • Premiu de excelență pentru două ediții de anvergură Next Big Vlogger și pentry susținerea noiii generații de conținut online s-a acordat brandului COCA-COLA.
  • Premiu de excelență pentru combinația ideală de new media cu marketingul tradițional, realizând povești unitare declinate specific fiecărui canal în parte s-a acordat brandului VODAFONE.
  • Premiu de excelență pentru inovație în comunicarea de social video content s-a acordat
    brandului KFC pentru lansarea KFC Social Entertainment Channel.
  • Premiu de excelență pentru folosirea social media în folosul binelui comun și pentru
    performanțele înregistrate la competiția internațională Solar Decathlon din Dubai s-a acordat echipei EFdeN.
  • Premiu de excelență pentru real time marketing și creativitate fără limite, pentru conținut care se viralizează rapid în social media se acordă brandului NETFLIX.
  • Premiu de excelență pentru curaj, asumare și reacții în timp real care transcend limitele rigide ale diplomației s-a acordat echipei de comunicare a AMBASADEI SUEDIEI DIN BUCUREȘTI 
  • Premiu de excelență pentru susținerea și implicarea în organizarea primei conferinței dedicate Instagram-ului din România s-a acordat companiei Maresi Romania.
  • Premiu de excelență pentru curajul de a apela la user generated content pentru crearea unei campanii de promovare a noii linii de produse inovatoare s-a acordat companiei CAROLI 
  • Premiu de excelență pentru cele mai curajoase și spectaculoase lansări, cu buzz puternic în rețelele sociale s-a acordat brandului CALIF.
  • Premiu de excelență pentru creativitate în comunicarea de brand online s-a acordat lui ALEX COTEȚ.
  • Premiu de excelență pentru creativitate în crearea de video content pentru unul dintre cei mai cei mai urmăriți și apreciați vloggeri români, cu o creștere de peste 190% a numărului de abonați în intervalul ianuarie – decembrie 2018 s-a acordat lui ANDREI ȘELARU (SELLY).
  • Premiu de excelență pentru construirea uneia dintre cele mai active și dinamice comunități de Facebook în rândul brandurilor de pe piața din România prezente în social media, cu peste 2 milioane de fani și campanii inedite de comunicare s-a acordat brandului LIDL.

La trei ani de la publicarea în premieră a listelor cu cele mai relevante nume din blogosfera românească și la mai bine de zece ani de când scrie despre online-ul românesc, Biz a lansat, tot în cadrul Galei Biz Social Media Awards, a treia ediție Digital Report. Proiectul reunește informații despre cele mai importante agenții de digital din România, tendințe și evoluții ale pieței de digital, liste cu cele mai relevante nume din blogosfera românească, clasificate în funcție de domeniile pe care le acoperă, top cei mai urmăriți vloggeri, top conturi de Instagram, precum și top bloggeri cu care au colaborat agențiile.
Din cuprins:

  • Cele mai importante agenții de digital din România
  • Tendințe și evoluții ale pieței de digital
  • Liste cu cele mai relevante nume din blogosfera românească, clasificate în funcție de
    domeniile pe care le acoperă
  • Top cei mai urmăriți vloggeri
  • Top conturi de Instagram
  • Top bloggeri cu care au colaborat agențiile
  • Domeniile in care s-au facut cele mai multe campanii in 2018
  • Bloggerii cei mai prezenti in campaniile din 2018

Raportul, în format PDF, poate fi comandat aici https://socialmediasummitbucuresti.ro/digital-report/  , iar pentru detalii suplimentare scrieţi email către Lelia  

Eu am terminat de raportat.
Muuuult mai multe poze pe contul meu de Insta  sau de Facebook 
Over and out! adică ….
End of transmission.
Vă cuprind!

Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *